همه چیز درباره ی خفاش

۱۳۹۹/۵/۲۲

دانستنی در مورد خفاش ها

خفاش دانستنی در باره ی خفاش خفاش سیاه خفاش

۱. بیش از ۱۳۰۰ گونه خفاش در سراسر جهان وجود دارد. خفاش ها را می توان تقریبا در هر قسمت از زمین پیدا کرد ، به جز در بیابان ها و مناطق قطبی. البته از نظر اندازه و شکل باهم فرق دارند.
۲. همه خفاش ها خواب زمستانی ندارند. گرچه خرس ها و خفاش هاشناخته شده ترین حیواناتی هستند که به خواب زمستانی فرو می روند ، اما همه خفاش ها زمستان را در غارها سپری نمی کنند. برخی از گونه های خفاش به مناطق گرم تر مهاجرت می کنند.
۳. خفاش ها نیز شکارچی دارند. البته بیماری یکی از بزرگترین تهدید ها برای خفاش هاست. جغدها، شاهین ها و مارها خفاش ها را می خورند، اما این چیزی نیست که با میلیون ها خفاش که در اثر سندرم White-noses می میرند مقایسه شود.
(نام یک قارچ سفید که بر روی پوزه و بال های خفاش ها رشد می کند ) بیش از 6.5 میلیون خفاش تاکنون از این سندرم از بین رفته اند.
۴. بدون خفاش ها، با موز، آووکادو و انبه خداحافظی کنید! بیش از ۳۰۰ گونه از میوه ها به گرده افشانی خفاش ها بستگی دارد. خفاش ها به گسترش دانه های آجیل ، انجیر و کاکائو کمک می کنند.

خفاش ها همه چیز درباره ی خفاش خفاش میوه خوار

۵. خفاش ها تنها پستانداری هستند که پرواز می کنند در حالی که سنجاب فقط می تواند در فاصله های کوتاه حرکت کند ، خفاش ها می توانند پرواز کنند.
بال خفاش شبیه دست انسان تغییر یافته است - تصور کنید پوست بین انگشتان شما بزرگتر، نازک تر و حالت کششی داشت. این پوست انعطاف پذیر که بین هر یک از استخوان های انگشت کشیده شده است ، می تواند به راحتی خفاش ها را به پرواز دربیاورد.
۶. طولانی ترین عمر خفاش ۴۱ سال است. گفته می شود که حیوانات کوچک، طول عمر کوتاهی دارند اما خفاش ها این نظریه را رد می کنند.
گرچه اکثر خفاش ها در حیات وحش کمتر از 20 سال زندگی می کنند، دانشمندان شش گونه را که عمری بیش از 30 سال داشته اند را ثبت کرده اند. در سال 2006، یک خفاش کوچک از سیبری رکورد جهانی را در 41 سال طول عمر ثبت کرد.

خفاش میوه خوار خفاش دانستنی خفاش خفاش ها غار خفاش بچه خفاش موز انبه انجیر خفاش

۷. مانند گربه ها، خفاش ها خود را تمیز می کنند. خفاش ها زمان زیادی را صرف مرتب کردن خودشان می کنند. بعضی ها ، حتی یکدیگر را نیز تمیز می کنند.
۸. مانند دیگر پستانداران، خفاش از مادرشان شیر می خورند، نه حشرات.
۹. انسانها تنها کسانی نیستند که ناف دارند. به جز چند مورد ، تقریبا تمام پستانداران ناف دارند و خفاش ها نیز از این قضیه استثنا نیستند.

آیا خفاش نجس است؟

خیر خفاش نجس نیست ولی گوشت آن حرام می باشد چون حیوانات دیگر را شکار می کند و چنگال دارد.

..